Klubi   Foorum   Ajalugu   Andmed   Salong   Turvalisus   Varustus   Nipid   Probleemid   Arvamus   Pildid   Lingid   E38 Autolehes

www.Autodoc.ee





Küsitlus

Kas sul on E38
Jah
Ei





     Untitled Ajalugu

    1993 esitleti kolmanda generatsiooni 7 seeria BMW-d Frankfurdis. 1994 Juunis alustati suurimas BMW tehases Dingolfingis selle tootmist. Tootmise alguses võeti 1992 aasta seistmeselt(E32) üle väga head V8 mootorid 730 ja 740. Mõlemad said uued käigukastid, 730 modifitseeritud 5 käigulise ja 740 uue 6 käigulisekasti.

    4 kuud hiljem 1994 aasta septembris nägi ilmavalgust 750i/iL millel oli uus 5.4 liitrine V12 mootor. Kaheteist silindriline, mida BMW oli tootnud 1993 aastast rohkem kui 70'000 eksemplaari, sai E38 mudelil hoolikalt ümber viimistletult ja forsitud 5.0->5.4 liitrise mootori, millel oli tõusnud hobujõud ning maksimaalne pöördemoment oli varem kättesaadaval, kui varasemal V12 mootoril.


    Facelift

    Muutused aastate lõikes:

    1996
    Uus 4.4 liitrine mootor, hobujõud jäid samaks, aga pöördemoment tõusis 295@4500 rpm pealt 310@3900 rpm. Standardis metallist luuk, lisana ka klaasist.

    1997
    Külje airbagid esiistujatel. Navigatsioon on saadaval kuid ainult üksikutes autodes

    1998
    DSC sai standardiks. HPS pea airbagid samuti standardiks, tagaistujate airagagid valikuna. Uus Konditsioneeri paneel

    1999
    Väike face-lift uued tuled, crystal effektiga suunatuled, kroom võre pagasnikul. 4.4 liitrine mootor sai VANOS tehnoloogial põhineva süütenurga muutmise, tänu millele tõusis pöördemoment 310-lt 324-ni. Sport paketti standardiks sai 18" veljed, shadowline välimus, madalamad käigude suhted(ratios)

    2000
    Standardiks sai Xenon tuled, vihmasensor, esitulede pesur, GPS, DSP kasett maki ja 6 CD box.

    2001
    Muudeti kerevärvi küljeliistud ning esi ning tagu spoilerid. 16:9 widescreen TV, 16 suunas liigutatatavad istmed, külje airbagid ning pea kaitsmed said standardiks.


    1998 tehti BMW 7 seeriale Facelift. Siin on välja toodud põhilised erinevused vanemaga võrreldes.

    Esiosa: Kere on ümaram, suunatuled natukene väiksemad.


    E38 enne facelift'i.


    E38 peale facelift'i.


    Suunatuled


    Tagaosa: Tagumised suunad said nn. Krisatall-Look välimuse. Pagasiruumi luuk sai kroom liistu. Shadow-Line versioonil ei ole kasutatud kroomi.


    E38 enne facelift'i.


    E38 peale facelift'i.


    Ülejäänud erinevused:

  1. Rohkem lisavarustust võimalik valida nt. rehvirõhu kontroll, aktiiv-istmed
  2. Universaalsem TV
  3. Reguleeritav istmesoojendus
  4. Väiksem rooli reguleerimis lüliti
  5. Võimalik esi- ja tagu udutulesid eraldi põlema panna
  6. Suurem värvivalik
  7. Autost väljudes jäävad salongi tuled 30 sekundiks põlema, et oleks lihtsam garaazi vms tuld põlema panna
  8. 04/1999 antenni kuju muudeti voolujooneliseks nn haiuimeks
  9. 06/2000 Navigationssystem MKIII 16:9 Monitoriga
  10. 2001 aastast alates juhtmeta telefon



  11. Uuel E38-l on 16:9 ekraan


    16:9 pildiga on navigeerimine lihtsam

Copyright © Black 2005