|
Untitled
Ajalugu
1993 esitleti kolmanda generatsiooni 7 seeria BMW-d Frankfurdis. 1994 Juunis
alustati suurimas BMW tehases Dingolfingis selle tootmist. Tootmise alguses
võeti 1992 aasta seistmeselt(E32) üle väga head V8 mootorid 730 ja 740. Mõlemad
said uued käigukastid, 730 modifitseeritud 5 käigulise ja 740 uue 6
käigulisekasti.
4 kuud hiljem 1994 aasta septembris nägi ilmavalgust 750i/iL millel oli uus
5.4 liitrine V12 mootor. Kaheteist silindriline, mida BMW oli tootnud 1993
aastast rohkem kui 70'000 eksemplaari, sai E38 mudelil hoolikalt ümber
viimistletult ja forsitud 5.0->5.4 liitrise mootori, millel oli tõusnud hobujõud
ning maksimaalne pöördemoment oli varem kättesaadaval, kui varasemal V12
mootoril.
Facelift
Muutused aastate lõikes:
1996
Uus 4.4 liitrine mootor, hobujõud jäid samaks, aga pöördemoment tõusis 295@4500 rpm pealt 310@3900 rpm. Standardis metallist luuk, lisana ka klaasist.
1997
Külje airbagid esiistujatel. Navigatsioon on saadaval kuid ainult üksikutes autodes
1998
DSC sai standardiks. HPS pea airbagid samuti standardiks, tagaistujate airagagid valikuna. Uus Konditsioneeri paneel
1999
Väike face-lift uued tuled, crystal effektiga suunatuled, kroom võre pagasnikul. 4.4 liitrine mootor sai VANOS tehnoloogial põhineva süütenurga muutmise, tänu millele tõusis pöördemoment 310-lt 324-ni. Sport paketti standardiks sai 18" veljed, shadowline välimus, madalamad käigude suhted(ratios)
2000
Standardiks sai Xenon tuled, vihmasensor, esitulede pesur, GPS, DSP kasett maki ja 6 CD box.
2001
Muudeti kerevärvi küljeliistud ning esi ning tagu spoilerid. 16:9 widescreen TV, 16 suunas liigutatatavad istmed, külje airbagid ning pea kaitsmed said standardiks.
1998 tehti BMW 7 seeriale Facelift. Siin on välja toodud põhilised erinevused vanemaga võrreldes.
Esiosa: Kere on ümaram, suunatuled natukene väiksemad.

E38 enne facelift'i.

E38 peale facelift'i.

Suunatuled
Tagaosa: Tagumised suunad said nn. Krisatall-Look välimuse. Pagasiruumi luuk sai kroom liistu. Shadow-Line versioonil ei ole kasutatud kroomi.

E38 enne facelift'i.

E38 peale facelift'i.
Ülejäänud erinevused:
- Rohkem lisavarustust võimalik valida nt. rehvirõhu kontroll, aktiiv-istmed
- Universaalsem TV
- Reguleeritav istmesoojendus
- Väiksem rooli reguleerimis lüliti
- Võimalik esi- ja tagu udutulesid eraldi põlema panna
- Suurem värvivalik
- Autost väljudes jäävad salongi tuled 30 sekundiks põlema, et oleks lihtsam garaazi vms tuld põlema panna
- 04/1999 antenni kuju muudeti voolujooneliseks nn haiuimeks
- 06/2000 Navigationssystem MKIII 16:9 Monitoriga
- 2001 aastast alates juhtmeta telefon

Uuel E38-l on 16:9 ekraan

16:9 pildiga on navigeerimine lihtsam
|
 Copyright © Black 2005 |
|
|